Liverpool-bilder del 1

Resten av bilderna kommer imorgon!
Anledningen att vi åkte till Liverpool var såklart för att det är därifrån The Beatles kommer.
Vi var på The Beatles story museumet, alltså orecis som det låter, ett Beatlesmuseum. Det var skitbra och jättefint! Vårt hotell låg precis bredvid Beatlesmuseumet så det var asgött. Vi bodde på Albert dock, som ligger precis vid havet, så sjukt fint!
Vi var även på en Beatles taxi tour! Vi bokade en tvåtimmars-tour med privat taxi för endast 40 pund! Taxichauffären är liksom "utbildad Beatles-chauffär" eller va man ska säga, så han berättade massa om alla ställen och hade med bilder och så! Jag och han snackade skitmycket, för jag tycker det är så kul med folk som också kan hur mycket som helst om Beatles haha. vi stannade utanför ett skitlyxigt Beatles hotell och jag hade sagt till honom innan att jag älskade musik och att jag SKA klara det, jag ska bli störst i världen (kalla mig naiv, men man måste ha höga mål för att komma någonvart) och han bara: Då får du bo på detta hotellet när du är känd! Och sen när vi drog, han bara, "come back and call me when you're famous... see you soon!" Haha!
Och så var vi på älskade underbara Cavern club! Det var så himla stort för mig, så när jag såg ingången till The Cavern kunde jag knappt få luft, först bara skrek jag, det låter jättelöjligt men jag kunde faktiskt inte hjälpa det, och sen blev jag typ helt yr så jag var tvungen att sätta mig ner och sånt hahah. Och sen när jag kom ner (The Cavern ligger under marken) började jag gråta. Det var helt fantastiskt, och fatta då hur fantastiskt det var att jag fick ett nr att ringa om jag ville uppträda där!!!
Ska berätta lite roliga saker som hände i Liverpool men det får bli i ett annat inlägg, så att detta inte blir för långt!
THE CAVERN CLUB!!!
Inne i The Cavern
John Lennons gitarr som han använde den första tiden! Jag har förövrigt varit på EXAKT det stället bilden på John och hans band som han på den tiden kallade för The Quarrymen!
Kavaj Paul har haft på sig!
Gissa vems glasögon?
Vackra Liverpool! Och älskade starbucks frappucino, strawberries and cream
Paul Mccartneys barndomshem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback