The Beatles 29 day song challenge!

Day 4 - Favourite Beatles song by Ringo Starr

Tja, här finns ju inte sådär överdrivet många låtar av lilla Ringo att välja på, men jag vet helt klart vilken som är min favorit. Dels tycker jag om låten Boys, som tidiga Beatles gjorde en cover på, och jag tycker det är otroligt imponerande att han kan sjunga såpass bra(!) medans han trummar lika vilt som han alltid gör,  men min favorit är Don't pass me by, som är med på The White Album. Tycker att Ringo verkligen har överträffat sig själv på denna låt!

En riktigt snygg bild på Ringo! Skulle gissa på att denna är tagen 1964 då Beatles skulle ut på en turné i Australien, Nya Zealand, Asien, Danmark och Nederländerna. Ringo kollapsade dagen innan och i stället för honom fick trummisen Jimmie Nicol hoppa in, någon som de andra Beatlesmedlemmarna först vägrade men sedan lät övertalas att gå med på. Ringo hoppade in i turnén igen när de var i Melbourne, Australien. Jag är dock inte helt 100 på om fotot är taget just då, men jag tror nog det.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Den är tagen 5 Juni 1964, två dagar efter att han kollapsade. :)

2012-03-06 @ 16:34:44
URL: http://abbeyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback