Sånt där

Här kommer ett pessimistiskt inlägg, sorry about that

Ni vet, det finns vissa saker man bara stör sig på. Man kan liksom inte hjälpa det, och man borde verkligen inte bry sig men det går en ändå på nerverna... en sån sak som jag stör mig otroligt mycket på är när folk har typ t-shirts med ett bands logo som de inte ens lyssnar på! Typ som om någon har en t-shirt med rolling stones logo (ni vet den munnen med utsträckt tunga) fast dom typ inte ens vet vilke rolling stones är. Eller när fjortisar har Beatles-tröjor på sig. Jag får verkligen ett sånt "like to kill that person"-moment i sånna ögonblick. Jag menar, egentligen, man får ju ha på sig vafan man vill men det är enligt mig så hemskt löjligt!


Kommentarer
Postat av: Frida - FOOO

Jag får ryck på sånt folk, dessutom tycker dom som bara har hört en halv låt från det bandet att det suger men ändå vill ha såna tröjor för det är snyggt.. Man kan kanske tro att dom lyssnar på sånt men istället lyssnar dom på pojkband eller något annat som aldrig skulle komma nära den musiken.



Det värsta är att jag verkar vara en som inte lyssnar på den slags musik så folk tror att jag inte vet vilka människor som är på mina tröjor, och då kanske folk som tänker likadant som jag tycka att jag är en sån människa. Det är jag inte.



Från och med nu ska jag fråga folk i bandtröjor om dom också gillar det bandet, och se vad dom svarar.

2012-03-24 @ 00:28:38
URL: http://fooo.blogg.se/
Postat av: Hanna

När jag såg det här inlägget, kändes det som du läste mina tankar.

Jag erkänner, jag AVSKYR när jag ser personer ha tröjor med t.ex. Ramones tryck fast jag vet att de typ lyssnar på Justin Bieber eller hip hop. Jag lovar om jag frågade, gillar du Ramones?, de skulle inte ens veta att de är att band. Jag pratar och klagar om detta sjukt mycket för mina kompisar men jag klarar bara inte av det. Så jag tänker alltid efter när jag köper en band tröja, lyssnar jag på det här bandet?



Jag vill också säga att jag verkligen älskar din blogg, jag läser den nästan varje dag och gillar din smak på både musik och klädstil. Du verkar som en toppen-person och sjunger otroligt bra.

Hoppas du kan visa lite mer bilder på ditt rum, jag älskar 60-tals känslan och vinyl-spelaren.

<3 Kram Hanna

2012-03-25 @ 13:33:15
URL: http://sisteract.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback