Måndagkväll

Följde med Ida hem efter skolan och åt (mat<3<3<3) hehe. Alltid lika mysigt! Sen drog jag som sagt och gymmade och nu sitter jag med gitarren och tar det lugnt. Imorgon kommer en man som var fast i Auschwitz men överlevde till vår skola för att berätta om hur det var, ska bli sjukt intressant. Jag var ju i Auschwitz i somras och har läst minst fem böcker och många filmer om andra världskriget, jag tycker det är sp fruktansvärt, men så viktigt att kunna mycket om så att det aldrig glöms bort och händer igen, En bok jag verkligen kan rekommendera är "I was dr. Mengeles assistant"


Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh vad intressant! Vi hade Mietek Grocher som föreläste på vår skola, tyvärr var det terminen innan jag kom dit men det pratades fortfarande om det. Vet inte om han var i Auschwitz men han var i nio olika läger, så chansen känns väl stor . . Lyckades rymma ifrån gaskammaren också!

2012-03-27 @ 11:47:40
URL: http://abbeyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback