Velvet underground!

Åhh skulle kunna skriva hur många inlägg som helst om detta underbara band!!! Det var bildläraren på IB som visade mig detta underbara band (han var förövrigt var VÄRLDENS coolaste lärare jag någonsin mött!)
Iaf, Velvet underground bildades 1964 och var ett exprimentellt (eller hur det nu stavas?) rockband. Just under sextiotalet blev dem dock aldrig kända och ingen ville ha deras album, eftersom de var väldigt speciella och låtarna handlade om väldigt tabu ämnen såsom droger, sprit och sex. Tänk på att vi pratar om sextiotalet och inte nutid dessutom, på sextiotalet var det skandal att sjunga om sånthär.
Jag kommer lägga upp låtar gjorda av dom rätt ofta, men eftersom jag vill at ni faktiskt lyssna på dom kommer jag inte llägga upp typ tio olika låtar nu direkt utan dom kommer lite då och då, en låt åt gången.
Vi börjar med en fantastisk låt vid namn Femme fatale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback