The Beatles 29 day song challenge!

Day 4 - Favourite Beatles song by George Harrison

Här skulle det vara lätt att ta "something" just för att den är så otroligt vacker. En av världens vackraste kärlekssånger, helt klart (Jag vet att jag sa så om here there and everywhere också) Jag älskar även I me mine, If I needed someone, och While my guitar gently weeps är så fantastisk att det inte finns ord för. Men min favorit måste ändå vara Within you without you. Älskar de låtarna George Harrison spelar sitar på, och texten är helt otrolig, George Harrison är så fruktansvärt underskattad, jag tycker det är väldigt orättvist att Paul och John har fått så otroligt mycket mer uppmärksamhet än George, för George var en fantastisk musiker, ett geni.
Denna låten är på Sgt pepper albumet, som släpptes 1967. Ett av deras bästa album om ni frågar mig.

"And the people who hide themselves behind a wall of illusion"

"With our love we could save the world, if they only knew"

"And the poeple who gain the world and lose their soul, they don't know, they can't see, are you one of them?"

"The time will come when you see we're all one and life flows on within you and without you"



Nu skrev jag ner typ halva låten, men hela låten är så djup, så sann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback