Gerry and the pacemakers!

Ett typiskt glädjesprudlande sextiotalsband om ni frågar mig! Gerry and the pacemakers heter bandet, från Liverpool, precis som älskade Beatles är. Deras största hit "How do you do it" sätter sig i huvet direkt och sen kan man inte sluta sjunga den... gissa om hela min klass var irreterade på mig för att dom inte kunde sluta sjunga sextiotalsmusik som enligt dem är "dålig" musik. Om dom bara visste... Riktig musik är sån som håller i mer än 3 månader. Beatles har hållt i 50 år, rihanna då? Lady gaga? Om någon skulle börja sjunga tec Pokerface, eller under my umbrella nu så skulle alla tycka att man var sjukt efter för dom låtarna kan man ju inte lyssna på längre, dom låtarna har ett bäst före datum. Det har inte Beatleslåtar, de kommer föralltid vara lika fantastiska oavsett hur många gånger man lyssnar på dem!
Lyssna på denna!! Jag LOVAR, ni kommer ha den i huvet hur länge som helst!

Kommentarer
Postat av: Angelica

How do you do it är så underbar. Dock lite roligt att Beatles blev erbjudna den men avskydde den och tackade nej - versionen som de ändå spelade in för att visa respekt för de som tillfrågat dem är ändå riktigt bra!

2012-01-15 @ 19:54:15
URL: http://abbeyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback