The Beatles 29 day song challenge!

Day 6 - Favourite Beatles song that rarely gets played and people don't really know (was: Favourite "under-the-radar" Beatles song)

Detta var svårt... det finns så många fantastiska låtar som så många i min ålder aldrig hört av The Beatles. Så för mig är det igentligen bara att välja en av alla dessa sånger och jag tänker välja låten "I'm so tired" skriven av John Lennon när han och Beatles var och mediterade i Indien. Jag tycker denna låt är underbar och när man lyssnar på låten vill man bara sluta ögonen, luta sig tillbaka och flyta in i musikens värld.

Detta sa Paul Mccartney om låten: "So Tired' is very much John's comment to the world, and 'curse sir Walter Raleigh, he was such a stupid get'. That's a classic line, and it's so John that there's no doubt that he wrote it. "

Låten är med på albumet "the Beatles" (The white album.) Helt klart ett av mina favoritalbum, trots att det var mycket spänningar i gruppen udner tiden albumet gjordes. Ringo lämnade till och med gruppen ett tag.



Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhå, mycket bra låtval! Älskar "I wonder should I call you"-delen samt "You know I'd give you everything I've got for a little peace of mind".



Och ännu lite mer kärlek: hela profilbilden du har på startsidan av din blogg är awesome, men den tröjan! Så snygg.



Sv: Oja, du skulle ha sett hur arg jag faktiskt blev. Jag spände handflatan i jackfickan kan jag säga! ;) Dock så är jag (tyvärr) ganska van vid att George blir tråkad och skitsnackad om. Att folk inte gillar musiken är väl en sak men att börja prata om att han skulle ha något slags "fel i huvudet" känns ju något överdrivet. Det som nästan gör mig mest arg är människorna som hävdar att George var skittaskig mot sin son och att sonen bara ville bort ifrån honom där han var instängd i huset. Bitch p-l-e-a-s-e. När Geo pratade om sin cancer sa han att "Jag har egentligen inget som håller mig kvar här (i livet) förutom min son, och jag måste försöka fortsätta så länge som möjligt för hans skull." Det är INGET annat än faderlig kärlek.

2012-04-10 @ 15:31:30
URL: http://abbeyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback