Kommentar :)

Blir jätteglad för era kommentarer.. Om ni inte har en egen blogg jag kan svara i, eller om jagtycker att det var en bra/viktig/rolig fråga så svarar jag på era kommentarer så här i ett inlägg!


The fifth beatle
om Totally forgot!:
Har en likadan tröja, fan vad Beatles är bra. Helt underbara och charmiga!
Har du sett filmen Nowhere boy? Den handlar om john lennons uppväxt och man får se hans möte med både Paul och George. Ringo kommer ju inte in i bilden förrän senare. Jag fällde en tår och den fick mig att förstå honom mer. Låten Mother och Julia handlar om hans mamma, för övrigt underbara låtar.
Jag såg Across the universe innan jag lyssnade på dem, karaktärerna heter bla Jude, Lucy och Prudence who came in through the bathroom window. Om du förstår.
I am sam borde du också se. En supersorglig film och har en massa Beatles-relaterade grejer i sig. 
Chapter 27 handlar om mark chapmans dagar i new york innan han skjuter Lennon. Också väldigt bra och ger en en inblick i det hela.

Visste du att de har gjort filmer? Såsom 'help', 'a Hard day's night' och 'magical mystery tour'? Blir lika förälskad i dem varje gång jag ser filmerna. Åh vad söta dem är. Fan att man inte kunde varit Jane asher eller åtminstone varit född på 40talet. If only...
Jag känner mig som en meganörd. Kanske är jag det. Antagligen.. Jaja, vem kan klandra mig. De är fantastiska.

SVAR:
Hejsan! Vad kul med någon mer som gillar Beatles! Nowhere boy har jag sett och de andra filmerna med! Tycker dock inte att Nowhere boy var fantastisk, jag menar den var bra, men jag har läst flera böcker som beskriver hans uppväxt mer detljerat.. fast det är klart man kan ju inte få med allt i en film hehe. Visste du att när Paul skulle spela upp för John för att se om han fick vara med i bandet så tog han en högergitarr och vända uppochner på den och spelade den som att det var en vänstergitarr (Han är ju vänsterhänt) Jag har både Help och A hard days night och jag älskar låtarna Julia och Mother. Speciellt Julia, tycker att låttexten är så vacker. Haha jag är en meganörd också, så don't worry about it! Kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback