Au jour d'hui

Idag har jag haft jobbig dag. Liksom för många helt ok /roliga saker blir jobbigt. Skolan är egentligen rätt ok på tisdagar, och sen var det solosång, vilket är jättekul, och sen akupunktur, vilket.. tja det är ju inte jätteskönt med över 20 nålar med ström i , men ändå.. det är avslappnanade. Men allt tillsammans på en dag blir too much.
Completely uninteresting inlägg. Ni får en dagens Beatles-låt som kompensation

Paperback writer - Beatles

'Denna låt är så himla härlig! Jag har hört eller läst någonstans (kommer ej ihåg var eller när) att Paul slog vad med någon från sin släkt, typ sin moster eller faster har jag för mig, att han kunde skriva en låt om precis vad som helst, och så skrev han denna som handlar om en paperback writer! Är dock inte helt 100 på att det stämmer.

En annan rolig fakta om denna låt är denna låt (och låten Rain av Beatles också) är den första låt någonsin som har en musikvideo. Ännu en sak som Beatles började med och ännu finns kvar överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback