Min chailatte - recept (:

Fick precis en kommentar om hur jag gjorde min Chai latte, så det kan jag väl lägga upp (:

1. Jag kokar vatten och fyller ca en tredjedel av koppen med vattnet.

2. Sen värmer jag mjölk och häller i koppen. Det ska vara lite mer mjölk än vatten.

3. Efter det så brygger jag mitt te med chaismak. Man behöver inte en massa ingefära och sånt, för om man har te med chaismak så har det all det där i sig. Chai-te går att köpa i nästan alla mataffärer.

4. När teet bryggt klart häller jag i ca 2 sockerbitar (beroende på hur stor kopp) och till sist skummar jag hela innehållet. Har ni ingen sån liten elekrisk "skummare" så kan ni alltid vispa mjölken innan ni häller i mjölken i koppen



Ni får jättejättegärna ge tips på vad ni vill ha i bloggen, precis som anomym skrev i denna kommentar (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback