Ett till såntdär inlägg

Jag kan inte hjälpa det... när man randomly kommer in på t. ex Beatles vs One Direction sidor så brister det för mig.
 
Ursäkta mina ord men ni som säger att One Direction är bättre,lika bra eller ens i närheten av så talangfulla och bra som The Beatles är HELT JÄVLA FUCKING BLÅSTA. Så. Där sa jag det. 
 
Jag kan ge er några exempel till varför. .Dessa exempel är REN fakta och inte bara sånt som jag tycker
 
The Beatles skapade musik. Utan dem hade inte dagens musik sett ut som den gör idag. De var ledare för en ny musikgeneration. 
 
The Beatles skrev sina egna låtar. 
 
The Beatles spelade instrument.
 
The Beatles var nyskapande och gjorde musik som ingen annan någonsin gjort något liknande. 
 
The Beatles tog sig upp till toppen själva. De var ett gäng vänner som tillsammans kämpade sig upp till toppen. 
 
The Beatles skrev låtar i massa olika kategorier och stilar. De hade både otroligt djupa texter och mycket unika melodier
 
Beatles hade år 1964 12 stycken placeringar på Billboard, varav de hade alla fem topplaceringar. Alltså var nr 1, 2, 3, 4, och 5 Beatleslåtar. Det hade aldrig tidigare hänt och har fortfarande aldrig inträffat igen
 
Beatlemania var och kommer föralltid att bli mycket större än One Directions fans som bara gillar dom för att dom är gulliga(Vilket dom inte ens är haha). I mean, let's face it, dom där killarna kan ju för fan inte ens sjunga. 
 
I Augusti 1964 hade Beatles sålt 80 000 000 skivor.
 
I februari 1965 hade Beatles sålt 100 000 000
 
Låten Hey Jude såldes i över 3 miljoner exemplar de första 2 månaderna
 
Abbey Road sålder i över 3 miljoner exemplar den första månaden
 
The Beatles har flest nr1-placeringar på Brittiska topplistan genom tiderna både inom album och singlar
 
Beatles-låtar har funnits med på den Brittiska topplistan i 456 veckor
 
Beatles hade ett album på nr1-placeringen på den Brittiska topplistan i 174 veckor
 
Beatles har flest nr1-låtar på Billboard top 100 genom tiderna
 
Jag kan fortsätta hur länge som helst för de har slagit oändligt många rekord... men det får räcka för nu.
 
Om man går in på "List of best selling artists" på wikipedia, gissa vilket band som är nr ett? Just det, The Beatles. Såhär står det bla:
"Currently, The Beatles are listed at the top of the list as they are considered the highest-selling band based both on sales claims and certified units"
Tror ni att One Directione eller något annat mainstream band är med där? Nej just det. 
Och förresten, ni som säger att Michael Jackson är bättre än The Beatles (Okej det är en smaksak, men rent statistiskt) så ligger Beatles etta och Michael Jackson bara trea. Dock så tycker jag att Jackson är grym, men han går inte att jämför med Beatles. 
 
 
Om vi då tar One Direction. 
 
One Direction är bara ett annat vanligt och oerhört opersonligt band.

One direction skriver inte sina egna låtar
 
One Direction spelar inte instrument 
 
One Directions musik får mig att vilja dö, för den är så jäkla tråkig och det känns som att det skrivit tusentals låtar som är EXAKT likadana som One Directions.
 
One Direction sökte till x-factor som individer och blev sedan ihopsatta till ett band av Simon Cowell. 
 
 
Say no more. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag sätter One Direction i samma inlägg som Beatles. 
 
Ni som gillar One direction, okej jag var kanske lite hård i detta inlägg, gilla ni One Dircetion om ni vill, men ni måste ju faktiskt hålla med om att deras musik är fullständigt obetydlig och värdelös. Och sist men inte minst...våga ALDRIG ens tänka tanken på att  One Direction ens är i närheten av så bra som Beatles.
 
 
Och ja, jag har faktiskt försökt att ge One Direction en chans. Jag har lyssnat igenom flera av deras låtar. Tyvärr gav det mig självmordtankar och gjorde mig djupt deprimerad av att sånhär värdelös musik tillåts att spelas för allmänheten.
 
Med det säger jag godnatt haha :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback