En torsdag i Helsingborg

Idag gick jag upp 20 över fem, ja ni läste rätt, 20 ÖVER 5! På morgonen! Jag var i Helsingborg. På skolstaden. På Nicolai. Jag skuggade en elev på IB-programmet. Jag har skrivit om det innan ju, det är en internationell linje och om jag går där kommer jag inte behöva gå om ett år trots att jag är utbytesstudent! Jag berättar lite tydligare i min blogg som jag kommer skriva i när jag är i USA, http://acrosstheuniverse.se

I alla fall. Det började bra med att jag missade bussen. Men jag tog tåget istället så det löste sig. Tjejen jag skuggade hette Sara och hon var supersnäll och härlig! Först var jag på arts (typ bild, foto och så) och läraren var helt underbar! Han var från England (pratade bara engelska, IBprogrammet är helt på engelska) och växte upp under 60-talet så vi satt i typ en och en halv timme och pratade om musik! Sjukt kul!!! Dessutom lät han oss dra till kafeterian och köpa godis och sånt när vi ville. Sen följde jag med en kille som hette Markus till franskan. På franskan satt jag med Markus och en annan kille och de båda var jättesnälla och roliga. Sen var jag på matte. Jag satt med Sara och hennes vän. Sen följde jag med Markus och en annan tjej (som jag tyvärr har glömt namnet på, men hon var superhärlig!) på lunch och efter till Biologi.
Det var min dag! Alla var sjukt snälla, välkomnande och roliga och nu känns det verkligen så rätt att börja där när jag kommer hem från Usa. Att jag inte behöver gå om ett år fast jag är utbytesstudent gör det så mycket bättre! :D
Bjuder på en liten bild från när jag gick på konståkning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback