GRATTIS PAUL!

Bloggpausen gäller fortfarande men jag måste bara lägga upp ett inlägg... IDAG ÄR DET JU SIR PAUL MCCARTNEYS 70-årsdag!!!
STORT grattis till min gud nr 2!!! 
Trots att jag är en aning (läs HELT JÄVLA SJUKT VÄLDIGT) besviken på honom för att han ställde in konserten så är han ändå världens bästa Paul och han och hans musik har ändrat mitt liv och hjälpt mig på så många sätt. Det finns ingen levande människa jag har lika stor respekt för som Paul. Eller jo, han delar nog plats med Yoko. Yoko lyckades få John Lennon att bli kär, att lita på en kvinna, och att ägna hela sitt liv åt fred och kärlek. Hon har blivit hackad på av hela världen, men ändå är hon alltid mystiska Yoko. 
 
Men back to my point, GRATTIS Paul Mccartney, dina musikverk får mig att orka livet. Att sätta på "Let it be" en dag när saker... känns. När allt bara är känsligt och man inte vågar röra på sig för man är rädd att man kommer ta sönder en bit av sig själv.
Eller Oh Darling. Eller The long and winding road. Eller Eleanor Rigby. Eller Maybe I'm amazed. Ja ni fattar... det finns rätt många låtar man kan sätta på när man är ledsen. Eller glad. Eller trött. Eller förväntansfull. Eller besviken... ja ni förstår vad jag menar. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback