Your bird can sing, but you don't get me

Det är bara så. Jag kan inte förklara... det finns inte ord för vad Beatles betyder för mig. De är mer än bara ett bra band för mig. De har allvarligt talat förändrat mitt liv. Jag förstår deras musik, jag känner mig trygg, finner ett lugn. Jag kan sitta i timmar, dagar och ENDAST lyssna på Beatles. Jag försvinner in i mig själv. In i musiken.
Många roar sig med att säga till mig "Beatles suger" osv, men att säga det är något av det mest kränkande man kan säga till mig. Beatles är en del av mig, det jag står för, det jag älskar. Och att säga att Beatles "suger" osv är inte bara väldigt sårande för mig att höra, det är visar dessutom hur pinsamt lite man vet om musik och världen, för Beatles var ledarna i ungdomsrevolutionen under 60-talet. Den revolution som gjorde att man nu inte vill bli vuxen, få jobb och skaffa familj direkt, utan att man vill leva och faktiskt vara ung! Beatles ändrade världen så är det bara. Och det kanske inte är allas musiksmak, men att säga att dom är dåliga det är bara fel, för dom är grunden till nästan all dagens musik. Dom var startskottet på något helt nytt.
Det finns INGET som gör mig så arg som när folk säger något löjligt om Beatles bara för att retas. Ni vet inte hur många som har skrivit på mina böcker och så "John Lennon är sämst" och "hata beatles" osv(allvarligt talat.. hur moget är det på en skala?)... Jag blir arg bara jag tänker på det. Så alla ni som någonsin skrivit eller sagt så till mig: gå och dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback