The Beatles 29 day song challenge!

Day 2 - Favourite Beatles song by John Lennon

Oj, herregud vad svårt! Hur ska jag kunna välja detta haha?

Men jag tror faktiskt att jag väljer en låt som heter "Because". Den är med på albumet Abbey road, och den är helt fantastisk. Jag älskar stämmorna i denna, det är nio olika, där Paul, John och George sjunger tillsammans tre gånger och lägger det över varann eller hur man nu ska förklara det. John Lennon fick inspiration till denna låt när Yoko spelade månskenssonaten av Beethoven (Den kan jag förövrigt spela på piano haha) och han stannade upp och bad henne spela ackorden backlänges. Alltså har låten kommit upp från månskenssonaten spelad baklänges, hur coolt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback