Mitt 2011

Har tänkt att skriva ett sånthär inlägg jättelänge nu... men bättre sent än aldrig!
Detta år har nog allvarligt talat varit det jobbigaste år i mitt liv. Jag har varit riktigt sjuk med 40 graders feber i veckor flera gånger. Jag har dessutom mått dåligt konstant i snart ett år nu. Det har blivit bättre nu men det är ännu inte helt bra. Jag har varit hos doktorn så många gånger för detta, varit på akupunktur, gått till psykolog och så vidare, men inget har liksom hjälpt. Jag har valt att inte skriva något om detta i bloggen och jag har inte berättat om allt för någon , och tänker inte göra det heller. Men det har varit ett helvete. Varje dag i skolan har jag fått kämpa för att bara kunna stå ut, och all min kraft har gått åt till att inte bryta ihop så jag orkade inte koncentrera mig. Under första halvan av höstterminen mådde jag för dåligt för att överhuvudtaget träffa någon. Jag åkte direkt hem från skolan och typ sov och hela helgerna låg jag hemma och tog dte lugnt för 1. Jag vågade inte gå ut om i fall jag skulle få ett anfall och må jättedåligt och 2. jag hade inga som helst krafter.
Om vi ska fortsätta med det jobbiga detta år så har jag förlorat en del vänner. Inget jag heller känner för att ta upp i bloggen, men det har varit både jobbigt och skönt. Mest jobbigt såklart.
såhär såg mina dagar ut i månader i sträck
Och till det goda:

Jag har utvecklats enormt. Pga av allt det jobbiga har jag också blivit en starkare person. Jag har hittat mig själv ännu mer i musiken och jag har börjat skriva låtar igen. Jag har hittat min egen stil mer, även om jag inte har hittat helt rätt än.

Jag har rest mycket också. Först var jag en vecka i alperna med Ida, Philip och Erik + min och philips familjer. Sen åkte vi hem en vecka och veckan efter flög jag, Ida, Philip och Erik dit själva för att vara skidlärare! Det var otroligt krävande och vi jobbade typ 12 timmar per dag helt seriöst. Men det var också helt underbart! Vi var med i deras uppvisningsshow dä vi åkte ett nummer för stor publik och det var jättekul! Dessutom lärde jag och Ida känna ett gäng sjukt härliga holländare som jobbade på restaurangen/baren som låg ovanför där vi bodde.
Sen har jag varit i Kroatien med Lovisa, Philip, Oscar och min och Philips familj. Superhärlig semester, jag och Lovisa drog ut och festade som tusan och hade skitkul! Lärde känna bla några australiensare som var underbara!
I somras var också jag och mamma i Stockholm och det var jättefint väder, varmt och soligt! Verkligen mysigt!
Och sen får vi ju inte glömma det bästa på hela året, det bästa i hela mitt liv... Paul Mccartney-konserten! Jag ändrades verkligen som person av den, jag blev liksom hel. Jag och Adina åkte ner till Sthlm, bodde hos vår moster och första och andra dan var det shopping och på kvällen den andra dagen var det dags. Jag fylls av ett harmoniskt lugn bara jag tänker på det. Så fantastiskt underbart!!!!!
Just det ja, detta året la jag också all fjortisskit på hyllan. Precis när året började (exakt ett år sen) slutade jag helt med ja... 5 lager mascara, push-up till hakan osv. Eller ja jag hade väl slutat med det ett tag innan också, men först nu var det liksom ett slutet kapitel om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback