Gotta do this!

GLOBAL KERATIN TREATMENT

Global keratin eller GKhair är en behandling som bygger upp håret från djupet och gör det mjukt, glansfyllt och frizzfritt. Håret blir som nytt, utan några som helst kemikalier. Produkten är gjord utav Keratiner (juvexin) som bygger upp hårstråna och kan därför inte skada håret.

Produkten penslas in av en frisör som blivit diplomerad att göra behandlingen och torkas. Därefter plattas håret för att kapsla in produkten. Produkten lägger sig som en skyddande hinna på hårstråna och eliminerar frizzighet. Håret skyddas mot fukt och värme, blir mer lätthanterligt (föntiden brukar halveras).

Behandlingen håller i 3-5 månader. Använder du tillhörande eftervårdsprodukter påverkar det hållbarheten, då de innehåller juvexin, precis som behandlingen gör.

Har du preparerat hår från solning, belkning eller färgning eller helt enkelt väldigt frizzigt hår? Då är detta rätt behandling för dig. Behandlingen kan göras i samband med färgning eller blekning, det kapslar även in färgen så att den håller längre.

Pris 2500kr – 3000kr

 

MÅSTEMÅSTE göra denna behandling! Som ni vet om ni läst min blogg innan så permanentade jag mitt hår hemma och det förstörde mitt hår fullständigt Var tvungen att klippa av nästan hela mitt relativt långa hår och det är ändå fortfarande slitet och halvlockigt (på ett fult sätt) nu ett halvår efteråt.

Jag brukade tycka om mitt blonda , rätt långa och lena hår , nu är det kort halvlockigt och slitet, HATE IT!

Enda nackdelen är ju priset men det är jag faktiskt beredd att lägga pengar på.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Man får tänka som så att iom håret är någonting som man bär med sig varje dag så kan det vara värt pengarna att fixa till det som man verkligen vill ha det! :) Måste ha varit så att styrkan på preparatet inte passade ditt hår, och fy vilken chock att behöva klippa så mkt på en gång!

2011-07-29 @ 04:00:10
URL: http://angelicats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback